familieooms.reismee.nl

Dag 7: Dagje met de trein van Voss naar Bergen

De dag begon ontzettend mooi, we zaten boven de wolken! Later zagen we de wolken langzaam omhoog komen en was het mistig. In de mist zijn we naar beneden naar het stadje Voss gereden. De auto in een parkeergarage gezet en naar het station gelopen. Daar hebben we de trein naar Bergen genomen, de treinreis duurde 1,5 uur. Het was een lekker relaxt ritje waarbij we met z'n allen konden genieten van alles om ons heen.We zijn vele tunnels gepasseerd, maar op de stukken waar we niet in de tunnel zaten was het uitzicht wederom weer prachtig!

Toen we aankwamen in Bergen zijn we een kant op gelopen, de menigte achteraan. Een mooie stad, maar wel erg druk. Er lagen wel 3 cruiseschepen in de haven. Als je bedenkt dat er wel 1000 passagiers op een cruiseschip kan, kan je wel nagaan hoe druk het was.

Het oude gedeelte van Bergen, Bryggen, was ook erg mooi. Allemaal houten huisjes met natuurlijk souvenierswinkeltjes. Er was ook een winkel waar ze huiden van diverse dieren, waaronder lynxen, wolven, elanden en zeehonden verkochten.

Later zijn we over een vers markt gelopen waar ze worsten, vis en fruit verkochten. Daar hebben we lekker genoten van een bekertje vers fruit.

We hebben heel veel straten van Bergen gehad, bij elkaar zo'n 12 km. Echt een aanrader om Bergen met de trein te bezoeken, anders moet je tol en parkeergeld betalen.