familieooms.reismee.nl

Dag 1: Wieringerwerf naar Kiel (Duitsland)

Vanmorgen zijn we rond 9.30 uur vertrokken.

Eerst langs de Action om nog poncho’s te halen voor het geval dat…. En naar Deen om bolletjes en beleg voor onderweg.

Toen ging de reis echt beginnen. Via de A7 langs Bolsward, waar we nog even naar Erwin gezwaaid hebben, richting Kiel in Duitsland. De reis naar Duitsland ging zeer voorspoedig. In Duitsland waren veel wegwerkzaamheden waardoor we 4x in een langzaam rijdende file hebben gestaan.

Uiteindelijk kwamen we om 15.30 uur bij de boot van Kiel naar Göteborg. Er was geen rij, dus we konden na een paspoort controle zo doorrijden de boot op. Daar stonden we vrij voor aan. De spullen die we nodig hadden in onze hutten gelegd en daarna nog even de stad in geweest om wat te eten bij de Mc Donalds. Rond 17.45 uur waren zoals afgesproken weer terug op de boot.

We vertrokken om 18.45 uur van Kiel naar Göteborg in Zweden. Totdat we de haven uit waren hebben we op het bovenste dek gestaan, dat was heel indrukwekkend! Daarna hebben we een plaatsje binnen opgezocht. Wat drinken, een chipie en M&M’s en de meiden 31-en geleerd. Een zeer geslaagde avond, die we rond 22.00 uur afsloten. Nikita bij papa in een hut en Chimène bij mama.