familieooms.reismee.nl

Dag 6: Van Hemsedal naar Voss

Vanmorgen alles ingepakt en de wagen weer geladen. Om 9.30 uur vertrokken we richting Voss. Om naar Voss te komen hadden we de keus om door de nieuwe langste verkeerstunnel ter wereld van 24,5 km te gaan of de oude weg over de bergpassen met een omweg van zo'n 40 km te nemen. Het plan was om door de tunnel te gaan, maar plannen zijn er om gewijzigd te worden en daar hebben we absoluut geen spijt van. Wat een ontzettende mooie rit was dit!!! Langs verschillende watervallen, het eeuwige sneeuw, mooie uitzichten en schapen die de weg versperde, wauw, nog steeds onder de indruk! We zijn op verschillende punten gestopt om hiervan te genieten. Als je de foto's bekijkt zijn ze mooi, maar lang niet zo mooi als in het echt.

Na een rit van zo'n 200 km zijn we in Voss aangekomen. We zitten weer in een skigebied op grote hoogte en een veel mooier vakantiehuisje dan de vorige. Weer van alle gemakken voorzien en 2 badkamers!

Nadat we alles hadden uitgeladen, wat gedronken hadden en genoten hadden van het heerlijke weer, zijn we naar beneden gegaan om het stadje Voss op te zoeken. Ook zo'n mooie plaats met een heel groot meer. Hiervan hebben we echter geen foto's gemaakt.

Morgen staat een treinreis van 1,5 uur naar Bergen op het programma.