familieooms.reismee.nl

Dag 4: Hemsedal en Kvitingatn (1426m)

Mooi weer vandaag, nog wel koud, maar dat mag de pret niet drukken.

Het plan was om naar de Hydalen te gaan. Dat is een meer met een mooie omgeving. Onderweg kwamen we echter bij een tolpoort die alleen creditcards of chipknip o.i.d. accepteerde. We hadden geen van beide, alleen contant geld, maar dat pikte het poortje niet.

Frown

Toen maar een paar meter terug waar 2 wandelroutes begonnen. We hadden gekozen voor de wandelroute Kvitingatn. Dat is naar een berg op 1426m hoogte, het startpunt was op 1000m hoogte. Onze wandeluitrusting was echter niet geheel op hiking ingericht. Op onze normale schoenen gingen we de uitdaging aan. Onderweg viel dat ook best tegen, het was steil en glad en de lucht was ijl. Na een stijging van 250m besloten we om weer terug te gaan en hadden we evengoed 4 km gewandeld.

Terug naar het appartement, wat gedronken en een kanjer stroopwafel. Elke keer als we naar ons appartement gingen zagen we op de skipiste 2 stukjes met sneeuw. We besloten om hier heen te gaan en wat foto's te maken. Daarna de skipiste omhoog geklommen, wat een mooi uitzicht!!!! Toch weer 250m geklommen en bij terugkomst bij het appartement bijna 5 km gewandeld! Lekker dagje zo en ook nog strakke billen gekweekt!

Wink